A keresőoptimalizálás fontosságát manapság már szinte nem lehet eléggé hangsúlyozni, hisz egy jól optimalizált webhely jelentős forgalom és bevételnövekedés kulcsa lehet. A tartalmi SEO mellett a helyi keresőoptimalizálás is épp olyan fontos lehet ahhoz, hogy a Google jó pozícióba sorolja az oldalt a találati listán.

Mi is pontosan helyi keresőoptimalizálás?

A helyi keresőoptimalizálás, vagyis lokális SEO alatt azt értjük, hogy egy adott webhelyet a Google Maps eszköz is be tud mérni, vagyis a webhelyhez hozzá van rendelve egy földrajzi hely, ahol a szolgáltatás személyes formában is elérhető. Ezt szintén kulcsszóra kell optimalizálni, hisz a találatokat a Google mindig ezek alapján dobja fel. Mivel a Google be tudja mérni a felhasználók (vagyis a mobiljuk, laptopjuk stb.) földrajzi helyét, így ha például élelmiszerboltot keresünk olyan találatokat ad ki első helyen, amik a legközelebb esnek a tartózkodási helyünkhöz. A helyi keresőoptimalizálás tehát egy digitális marketing stratégia, ami nagy lehetőségeket kínál a vállalkozók számára, hogy a helyi potenciális vásárlókat magukhoz vonzzák.

Hogyan működik a Google Maps keresőoptimalizálás?

A helyi keresőoptimalizálás alapján kialakított rangsorolás folyamán a következő három legfontosabb szempontot veszi figyelembe a Google Maps:

  • Relevancia – mennyire passzol a vállalkozás a felhasználó igényeihez

  • Távolság – helyrajzilag mennyire van közel a vállalkozás a felhasználóhoz

  • Kiválóság – mennyire látogatott és kedvelt a vállalkozás

Fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy a Google Maps elsősorban a felhasználóknak akar segítséget nyújtani azzal kapcsolatban, hogy megtalálják azt, amit keresnek. A vállalkozók vásárlóközönségének bővítése nem szempont, tehát itt pl. PPC hirdetéssel nem lehet befolyásolni a rangsorolást, viszont a lokális SEO helyi lakosság körében nagyban hozzá tud járulni az új vásárlók megszerzéséhez.

Díjmentes konzultáció és SEO audit

Lépjen velünk kapcsolatba!
SEO nélkül akár 2-3 évbe is telhet mire láthatóvá válik egy weboldal a Google keresőben.
Havidíjas keresőoptimalizálással ezt az időt a harmadára is lehet csökkenteni!

Tovább

Google Maps keresőoptimalizálás
– Hogyan kezdjünk neki?

A helyi keresőoptimalizálás első lépése, hogy létre kell hozni egy Google Cégem profilt és regisztrálni kell a céget a Google Maps felületen. Ehhez mindenképp meg kell adni egy címet, aminek a kapcsolati adatok alatt a weboldalon is szerepelnie kell. Ezt a címet a Google ellenőrzi, hogy érvényes-e, tehát semmiképp nem lehet hamis adatot megadni.

Viszont szeretnénk eloszlatni téveszméket arról, hogy csak olyan vállalkozásokkal, szolgáltatásokkal lehet élni a helyi keresőoptimalizálás lehetőségével, amiknek saját üzlethelységük van. Ez nem így van, bármilyen céget lehet regisztrálni érvényes cím ellenében, ami biztosít arról, hogy a cég valós és van lehetőség kapcsolattartásra.

Regisztrációhoz szükséges megadni többek közt a következő adatokat:

  • A cég nevét

  • A weboldal címét

  • E-mail címet, illetve telefonszámot

  • A vállalkozás kategóriáját (pl.: étterem, szupermarket stb.)

Ha minden adatot megadtunk és a befejezés gombra kattintunk, még meg kell várnunk, amíg a Google kiküld egy levelet a regisztrált címre, hogy megbizonyosodhasson róla, hogy a cím valódi. Ezt követően igazoltan regisztrálva lesz a cég a Google Maps felületen.

A helyi keresőoptimalizálás során mindig figyeljünk oda, hogy a város, vagy régió neve illetve a releváns kulcsszó mindig jelenjen meg:

  • A címben

  • A weboldal egyik címsorában

  • A weboldal tartalmába beépítve

Ezen kívül a lokális SEO hasznos trükkje még, hogy érdemes a Google Maps térképet beágyazni magába a weboldalba is a Kapcsolatokhoz, ami így rögtön mutatja a felhasználónak a vállalkozás pontos helyét.

A „long tail” kulcsszavak meghatározása

De hogyan is találhatjuk meg a megfelelő long-tail kulcskifejezéseket? A keresőoptimalizálás a gyakorlatban több lehetőséget is ad arra, hogy tájékozódjunk az aktuális trendeket illetően.

A legegyszerűbb megoldás egyértelműen a Google autocomplete, vagyis a keresőből lenyíló találati javaslatok vizsgálata. Ha például beírjuk az egyik aloldalunk fókusz kulcsszavát, az autocomplete további kiegészítő lehetőségeket (long-tail kulcskifejezéseket) fog kiadni, amikre az elmúlt időkben a legtöbb keresés volt. Ezáltal könnyebbé válik a keresőoptimalizálás a gyakorlatban és a kulcsszavak meghatározása és akár elsődleges long-tail kifejezésekként is felfoghatjuk, hisz magát a fókusz kulcsszót is tartalmazzák.

Emellett ha a kulcsszavunkra indítunk egy keresést és a találati oldal aljára görgetünk láthatjuk, hogy a Google „Kapcsolódó keresések” címszó alatt további releváns kifejezéseket sorol fel mindenféle variációban. Ezeket is érdemes figyelembe venni.

Kulcsszavak meghatározása a Rank Trackerrel

Az előbb említett trükkökkel is már sokat lendíthetünk a weboldal népszerűségén, viszont a keresőoptimalizálás a gyakorlatban egy bizonyos szint felett már megköveteli, hogy minél pontosabb adatokkal dolgozzunk, hisz csak ezek birtokában juthatunk feljebb a ranglistán.

A Rank Tracker olyan kulcsszótervező eszköz, amely kilenc különféle módszerrel dolgozik és hozzáférése van a legjelentősebb eszközök adatbázisaihoz. Így minden információt és adatot egy helyen gyűjthetünk össze és ezek együttes figyelembevételével futtathatunk vizsgálatokat. A Rank Tracker nagy előnye, hogy mindenféle szűrőt be lehet rajta állítani. Ezek közül alapvetően a legfontosabbak közé tartoznak a „Keyword length”(kulcsszó hosszúsága), „Keyword difficulty”(kulcsszó nehézsége) és a „Number of searches”(keresések száma). Ezek mind extra pontos adatokkal tudnak ellátni bennünket és a kimutatások eredményeképp megkaphatjuk, mely kulcsszavakba érdemes befektetni.

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!

(+36 30) 686 8893 marketing@seo-audit.hu

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést  SEO-AUDIT•HU módra!

(+36 30) 686 8893

marketing@seo-audit.hu

Ajánlott bejegyzések