Amikor a SEO és az ezzel kapcsolatos folyamatok kerülnek terítékre, sokszor fogalomzavar övezi ezt a területet. Manapság a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, egy sikeres vállalkozás marketing stratégiájának egyik kulcsfontosságú eleme, mégis sokszor tartják valamiféle túlértékelt, felkapott trendnek. Ezzel a tévedéssel a fejükben bennünket is kerestek már meg ügyfelek. A kulcs az ügyfél szón van, ugyanis később sokan felismerték, hogy szükségük van keresőoptimalizálásra az üzletük fejlődéséhez. A SEO nem csak kulcsszavak és szövegek összessége, így ezt feltételezni is helytelen. Fontosnak tartjuk azonban, hogy a fogalomzavarból rendet kovácsoljunk, így a továbbiakban egy gyakorlati SEO stratégiát vettünk górcső alá.
A vállalkozások típusa és száma napról napra növekszik, gondolva csak a start-upokra. Gyakorlatilag a fénykorát élik az újabb és újabb ötleteken alapuló cégek. Így elmondható, hogy a digitális piac folyamatosan bővül, ezzel együtt pedig a konkurenciák száma is. A verseny kiélezett, és mindenki piacvezető akar lenni a saját területén, vagy legalább is benne akar lenni az első tíz Google találatban. Elsőként azt szükséges meghatározni, hogy mely célokat szeretnénk elérni üzletfejlesztés kapcsán. Ez lehet a Google-ben történő pozíciónövelés, vagy az optimailizált tartalom bővítése. A keresőoptimalizálás akkor a leghatékonyabb, ha a weboldal tartalma mellett a technikai részeket is optimalizáljuk. Ez tulajdonképpen a három fő terület: a technikai keresőoptimalizálás, az on-page SEO és az off-page SEO. Mindhárom terület szerves részét képezi a keresőoptimalizálás szolgáltatás folyamatának, amely hosszútávon képes eredmlényeket elérni. A weboldal tartalmának folyamatos bővítése kapcsán meg kell találni azokat a szakmailag kapcsolódó témaköröket amelyek megfelelő platformot biztosítanak az optimalizált marketing szövegírás számára.
Oldalon belüli tartalomoptimalizálás (On page SEO)
Itt jön a képbe a kulcsszókutatás, amely megmutatja nekünk a témához kapcsolódó „long tail” keresési kifejezéseket, azokra elért helyezéseket és a keresési trendek részleteit. Az optimalizált tartalombővítés elsődleges célja a google helyezések javítása a találati listán, hiszen a több tartalom azt jelzi a keresőmotor számára, hogy releváns és megbízható információval szolgálunk az adott témakörben. Ennek köszönhetően organikus úton egyre többen találnak meg bennünket. Az új ügyfelek megszerzése mellett a weboldal felületének hatékony kialakítása is kiemelt szerepet játszik a lead generálás során. A megfelelő Call to Action felületek kialakítása a UX Design tervezés elveit követve valóslnak meg. A SEO abban is segít bennünket, hogy a kapott adatok és statisztikák alapján személyre szabott és egyedi sales stratégiát dolgozzunk ki. A SEO remek alap tehát arra, hogy a sales és a marketing az eredményeit követve egységes célok megvalósításán dolgozzon.
A SEO jelentések és kimutatások kapcsán az egy illetve két negyedéves időintervallum a legideálisabb. A befektetett munka is számokká konvertálódik, és meg tudjuk nézni, hogy az organikus találati lista hogyan bővült a ’social’, a ’direct’ vagy éppen a ’referral’ csatornák eredményei. A SEO elemzések során fontos rávilágítani a hibákra is, például ha az egyik oldalunkon túl nagy a visszafordulási arány, jogosan feltételezhetjük hogy az oldalon található tartalom nem megfelelő a látogatók számára. A SEO szolgáltatás nem egyszeri tevékenység, hanem folyamatos webes karbantartás tartalommarketinggel együtt.
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!
marketing@seo-audit.hu |
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!