A köztudatban rengeteg téveszme él azzal kapcsolatban, hogy tulajdonképpen mi az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás. A SEO tévhitek könnyen félrevezetik a felhasználókat, akik ezekből kiindulva rosszul kezdenek neki a weblapjuk fejlesztésének. Emiatt bárhogy próbálkoznak, nem növekszik az oldaluk látogatottsága és nem termel nagyobb profitot. Ahhoz, hogy ne essen bele a keresőoptimalizálás tévhitek csapdájába, tisztában kell lennie az online marketing alapvető működésével és a különböző szolgáltatások funkciójával.

Mi az a SEO?

A SEO (Search Engine Optimalization), magyarul keresőoptimalizálás egy olyan weboldal fejlesztési folyamat, melynek célja, egy adott oldalt a kereső (pl. a Google) minél jobb helyen jelenítsen meg az organikus találati listán. De mit is értünk az alatt, hogy organikus? Röviden azokat a keresési találatokat, amik nem tartalmaznak plusz költségekkel vagy befektetéssel járó hirdetéseket. A SEO tehát ahhoz tud hozzásegíteni, hogy a weboldaladat a kereső tartalmi és technikai szempontokból preferálja és jó helyen jelenítse meg a találatok közt.

Mi a különbség a PPC és SEO szolgáltatás között?

Ahhoz, hogy a weboldala fellendüljön nagyon fontos, hogy tisztában legyen a PPC és a SEO szolgáltatás különbségeivel.

A SEO tévhitek közül az egyik leggyakoribb ugyanis, hogy sokan a PPC alapú szolgáltatásokat (mint például a Google AdWords) is a SEO részének gondolják. Emiatt azt hiszik, hogy a weboldal akkor fog igazán fellendülni és nyereséget hozni, ha fizetett hirdetéseket is alkalmaznak. Ez azonban nem így van! A PPC alapú hirdetések a SEO-tól teljesen függetlenül működnek.

Konzultáció

A SEO tévhitek közül az egyik leggyakoribb ugyanis, hogy sokan a PPC alapú szolgáltatásokat (mint például a Google AdWords) is a SEO részének gondolják. Emiatt azt hiszik, hogy a weboldal akkor fog igazán fellendülni és nyereséget hozni, ha fizetett hirdetéseket is alkalmaznak. Ez azonban nem így van! A PPC alapú hirdetések a SEO-tól teljesen függetlenül működnek.

Ha rákeresünk egy kifejezésre, a Google (vagy bármely kereső) által létrehozott találati oldalt két részre oszthatjuk. Az oldal tetején megjelenő találatok sok esetben fizetett hirdetések (PPC). Ezt onnan is tudhatjuk, hogy a webhely linkje előtt általában megjelenik a „Hirdetés” felirat. A másik (és egyben jóval nagyobb) részt az organikus (= természetes, tartalmi alapon megjelenő) találatok teszik ki.

A SEO tévhitek elkerülése végett alaposan át kell látni, hogy mi a legfőbb és legfontosabb különbség a PPC (pay per click) és a SEO szolgáltatás között. Amikor SEO-ról, vagyis keresőoptimalizálásról beszélünk, akkor az organikus, nem pedig a fizetett hirdetésként megjelenő keresési eredményeket nézzük. Egy jól felépített, kulcsszókutatás alapján keresőoptimalizált weboldal az online marketing egyik legolcsóbb formája is egyben, és ami még fontosabb, hogy hosszútávban gondolkodva is konstans növekedést tud eredményezni a weboldal látogatottságában.

Ezzel szemben a PPC alatt a fizetett hirdetéseket értjük. Ezeknek a legnépszerűbb forgalmazója a Google AdWords. A PPC alkalmazásakor a hirdető azért fizet, hogy a keresőmotor bizonyos keresőkifejezésekre az ő weboldalát tegye az első helyekre a találati listán. Mindez azonban a SEO-tól teljesen függetlenül működik.

Mi az a SEM?

Gyakran találkozhatunk még a SEM (Search Engine Marketing) kifejezéssel is. Ezalatt a keresőmarketinget értjük, ami a fizetett hirdetések és az organikus találatok egyaránt beletartoznak. Vagyis a PPC és a SEO együtt hozzák létre a keresőmarketinget. A SEM lényege, hogy az keresési kifejezések és találatok felhasználásával felmérik a felhasználók igényeit, majd értékesítési és tartalomfejlesztési célokra használják fel azokat. Ezzel a módszerrel és a hozzá kapcsolódó különféle webes technikák használatával lényegesen nagyobb sikereket érhet el és sokat növelhet a weboldala látogatottságán.

Havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatás

SEO nélkül akár 2-3 évbe is telhet mire láthatóvá válik egy weboldal a Google keresőben.
Havidíjas keresőoptimalizálás ezt az időt a harmadára is lehet csökkenteni!

Tovább

SEO vagy Google Adwords?

A SEO és a PPC szolgáltatások közti különbségek miatt a legégetőbb kérdés: Mikor melyiket érdemes alkalmazni? Ahhoz, hogy helyesen tudja megítélni, valójában melyikbe érdemes időt, pénzt, energiát belefektetned, gondolja át alaposan a következőket.

A SEO szolgáltatás önmagában közép és hosszútávú megoldást jelent a weboldal forgalmának megtartása és növelése szempontjából. Tehát egy állandó, konstans működésről van szó, aminek folyamatosan jelen kell lennie az oldalon. Ebből természetesen az is következik, hogy lassabban érünk el vele látható eredményeket (általában 3. negyedévre), viszont ha beindul a folyamat, akkor később már képes lesz önjáró lenni minimális szinten tartással. Ezért érdemes időt szánni konkrét marketing tervek kidolgozására, amikbe a SEO-t úgy építheted be, mint a marketing stratégia elemi részét.

A PPC-t viszont csak rövidtávú, elsősorban kampányszerű és időszakosan aktuális hirdetések esetén éri meg használni. Ezeknek a szolgáltatásoknak ugyanis az a legfőbb előnye az, hogy képesek rövid idő alatt ugrásszerűen megnövelni a forgalmadat. De ez tartósan nem marad így, és mivel a PPC hirdetések használata jelentős pénzbefektetéssel is együtt jár, a hosszútávú működtetésük legtöbb esetben kifejezetten gazdaságtalanná válik és a Google organikus csatornáira sincs kihatása.

Összességében azt fontos tehát tisztán látnia, hogy nem kell minden áron fizetett hirdetést alkalmazni azért, hogy az oldala fellendüljön! Egy jól optimalizált, organikus alapokon működő weboldal könnyen meghaladhatja a PPC hirdetésekkel dolgozó weboldalak forgalmát.

Konzultáció

Összességében azt fontos tehát tisztán látnia, hogy nem kell minden áron fizetett hirdetést alkalmazni azért, hogy az oldala fellendüljön! Egy jól optimalizált, organikus alapokon működő weboldal könnyen meghaladhatja a PPC hirdetésekkel dolgozó weboldalak forgalmát.

Ezt az organikus és fizetett csatornák közötti konverziós különbség is alátámasztja: míg a PPC-nél 2-4% körüli, az organikusnál akár 15%-kal is emelkedhet a konverziós arány. A döntés előtt tehát alaposan gondolja át a céljaidat és vegye figyelembe mindezeket.

Mik is tehát a PPC vs. SEO tévhitek?

A PPC-vel kapcsolatos hiedelmek és a keresőoptimalizálás tévhitek folyamatosan jelen vannak a köztudatban és sokakat eltéríthetnek a sikertől. Megfelelő odafigyeléssel azonban könnyen kikerülhető, hogy beleessünk ezeknek a csapdájába. Itt néhány pontban összegyűjtöttük, mik is a leggyakoribb PPC és SEO tévhitek, amiket jobb minél előbb eloszlatni.

Mi tehát az igazság?

  • A PPC illetve a Google AdWords nem a SEO része, és nincs befolyással az organikus találatokra!

  • Azzal, hogy fizetett Google Adwords hirdetést használsz az organikus látogatók száma nem feltétlenül fog növekedni.

  • A SEO-val nem lehet azonnali eredményt elérni, hosszútávon viszont stabil növekedést eredményez.

  • Nem kell, hogy 1. helyen szerepeljen a weboldala a Google organikus listáján ahhoz, hogy jelentős sikereket érjen el. Ha az első oldalon szerepel, már az növelni fogja a forgalmát.

  • A SEO folyamatos ellenőrzést, fejlesztést igényel – nem elég egyszer nekiülni a fejlesztési munkálatnak.

Díjmentes konzultáció és SEO audit

Lépjen velünk kapcsolatba!
SEO nélkül akár 2-3 évbe is telhet mire láthatóvá válik egy weboldal a Google keresőben.
Havidíjas keresőoptimalizálással ezt az időt a harmadára is lehet csökkenteni!

Tovább

Miben tud segíteni egy SEO ügynökség?

Egy megbízható és tapasztalt SEO ügynökség sokat segíthet a célja elérésében és a weboldala optimalizálásában. A keresőoptimalizásás nagyon összetett munka és könnyen lehet, hogy egyedül nem boldogul vele. Ilyenkor érdemes szakemberekhez fordulni segítségért. Az ügynökség munkatársai pontos és részletes elemzéseket hajtanak végre a weblapján, majd hasznos javaslatokkal látják el, hogy mi mindent tehet azért, hogy a weboldala minél jobb helyre kerüljön a Google organikus találati listáján.
De akár tágabb körű segítséget is kaphat tőlük, ilyen például a havidíjas keresőoptimalizálás. Ez a legelterjedtebb szerződési forma az ügyfelekkel, ami többnyire részletes kulcsszókutatást, minőségi szövegírást (vagyis tartalomgyártást), optimalizálást és egyéb technikai segítségnyújtást is magába foglal. Tehát ha biztosra akar menni, bátran kérjen segítséget!

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!

(+36 30) 686 8893 marketing@seo-audit.hu

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést  SEO-AUDIT•HU módra!

(+36 30) 686 8893

marketing@seo-audit.hu

Ajánlott bejegyzések