A weboldal optimalizálás egyik fontos részét képezi a crawl budget (feltérképezési költségvetés) kialakítása. De mit is értünk ez alatt, és miért kell neki külön figyelmet szentelni a weboldal keresőoptimalizálás elvégzésekor? A következőkben leírjuk, hogyan kerülhetjük el, hogy hiba csússzon weboldal keresőoptimalizálás technikai folyamataiba.

Mi a crawl budget?

A feltérképezési költségkeret azoknak erőforrásoknak az összességét jelenti, amelyeket a Google-nek a webhely feltérképezésére fel kell használnia. A naponta feltérképezett oldalak száma azonban nem mindig megegyező, mert egyes oldalak több erőforrást vonnak el, mint mások, tehát előfordulhat, hogy kevesebb feltérképezett oldalhoz is ugyanazt a költségkeretet szabja ki a Google. A feltérképezési költségkeret felosztásakor a Google általában négy dolgot vizsgál meg: a webhely népszerűségét, a frissítések arányát, az oldalak számát és a feltérképezéshez szükséges kapacitást. Ezeket azonban mi is befolyásolhatjuk a weboldal optimalizálás során, hogy minél kedvezőbb eredményeket érjen el a honlapunk.

Mi állhat a hibák mögött?

A crawl budget hatással van arra, hogy a weboldal optimalizálás után milyen gyorsan jelenik meg a keresésben. A fő probléma itt az, hogy eltérés lehet a crawl budget és a webhely frissítési aránya között. Ennek az lehet az oka, hogy a Google nem tartja elég minőséginek és értékesnek webhelyet. Ebben az esetben a weboldal keresőoptimalizálás során a tartalom fejlesztésére kell fókuszálni. Egy másik lehetséges oka a crawl budget előnytelen kialakításának az, hogy weboldalon akadályokba ütközik a Google a crawling folyamán. Ebben az esetben van néhány dolog, amit megtehetünk, hogy kijavítsuk a hibákat és fellendítsük a forgalmunkat.

Díjmentes konzultáció és SEO audit

Lépjen velünk kapcsolatba!
SEO nélkül akár 2-3 évbe is telhet mire láthatóvá válik egy weboldal a Google keresőben.
Havidíjas keresőoptimalizálással ezt az időt a harmadára is lehet csökkenteni!

Tovább

Weboldal optimalizálás: Google barát honlap létrehozása

Webhelytérkép létrehozása a Search Console-on:

A webhelytérképpel a Google pontosan tudja, hogy mekkora a webhelye, és mely oldalakat kell indexelni.

A crawling hibák kiszűrése:

A weboldal optimalizálás során a problémák megtalálásának és megoldásának egyik leghatékonyabb módja a lefedettségi jelentés ellenőrzése a Google Search Console-ban. A Hiba lap megadja a hibák számát, típusát és az érintett oldalak listáját.

Rejtsük el a nem lényeges forrásokat és oldalakat:

Az olyan dolgok, mint a gifek, videók vagy a képek sok memóriát használnak el, de gyakran nem szükségesek egy oldal megértéséhez. Ha meg szeretné akadályozni a lényegtelen források feltérképezését, tiltsa le őket a robots.txt fájl segítségével. Az egyes forrásokat név szerint is lehet tiltani: User-agent: * Tiltás: /images/filename.jpg.

Kerüljük a hosszú átirányítási linkeket:

Minden átirányított URL a feltérképezési költségvetés rovására megy, hisz egy link eléréséhez sokszoros energiát kell befektetnie a keresőnek. Weboldal optimalizálás elvégzésekor győződjünk meg róla, hogy az átirányításokat egymás után legfeljebb kétszer használjuk, és azt is csak akkor, ha feltétlenül szükséges.

Dinamikus URL-ek kezelése:

Ha weboldal optimalizálás során azt látjuk, hogy több létező URL vezet ugyanarra a tartalmi oldalra, akkor jó, ha tudjuk, hogy ez valószínűleg a crawl budget megnövekedését és a duplikált tartalmak létrejöttét fogja eredményezni, amelyek együtt jelentősen alá tudják ásni a weboldal eredményes működését. A Search Console-ban azonban könnyedén beállíthatjuk az URL Paramétereket, és hogy mely oldalak lehetnek elérhetőek a látogatók számára.

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!

(+36 30) 686 8893 marketing@seo-audit.hu

Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést  SEO-AUDIT•HU módra!

(+36 30) 686 8893

marketing@seo-audit.hu

Ajánlott bejegyzések