A kulcsszó tervezés a keresőoptimalizálás alapköve, enélkül nem működik a SEO. Mivel a Google az optimalizálás mértéke alapján rangsorolja az oldalakat a találati listán, a kulcsszó tervezés is elengedhetetlen ahhoz, hogy a felhasználók megtalálják az oldalt.
Hogyan kezdj neki?
Első körben saját ötletek alapján írjunk össze olyan lehetséges kulcsszavakat, amik a weboldalunk tartalmával, tematikájával összefüggésben vannak. A jó kulcsszó ugyanis mindeg releváns! Ezenkívül lényeges, hogy amennyire lehet legyenek egyedi kifejezések, ne csak átlagos kulcsszavak, amikre a Google sok millió találatot ad ki. Meg kell próbálni úgy gondolkodni, mit írna be a látogató a google-be, tehát ne legyenek túl elvontak se a kulcsszavak. Érdemes figyelembe, milyen hasonló találatokat ajánl fel a Google, mikor keresni szeretnénk egy adott kifejezésre. Mikor feltértépeztük ezeket a területeket, kezdődhet az elsődleges lista elkészítése.
A Google Adwords és Rank Tracker használata
Google Adwords és a hozzá hasonló eszközök segítségével meg tudjuk vizsgálni, nagyjából mennyi keresés van a listánkon szereplő kulcsszavakra. Az eredmények hozzávetőleges képet adnak a keresésekről, így ezek alapján tudunk változtatni a listán, szavakat kicserélni, és a kulcsszavak népszerűsége szerint tanácsos kialakítani egy rangsort. Viszont a Google Adwords intervallumokkal dolgozik, tehát annyit ad meg, hogy egy kifejezésre például 100 és 1000 közötti keresés volt bizonyos időn belül. Ha pontos adatot szeretnénk kinyerni, akkor érdemes előfizetni olyan profi, megbízható kulcsszótervező eszközökre, mint a Rank Tracker. Ezekkel gyorsabb és hatékonyabb munkát is tudunk végezni.
A Rank Tracker olyan adatokat is megmutat, mint például az egyes szavak nehézségi szintje a keresőoptimalizálás során (ún. „Keywords difficulty”). A nehézségi fokozat és a keresések számának alapján ki lehet következtetni, hogy melyik kulcsszavakat érdemes használni az optimalizáláskor, hogy minél gyorsabban érhessünk el látható eredményeket.
A Rank Tracker előnyei
A Rank Tracker nagyon fejlett eszköz, használata nagy mértékben megkönnyíti a minőségi kulcsszó kutatást és tevezést. A Rank Tracker ugyanis 23 különböző kulcsszótervező eszköz tevékenységét képes egyesíteni, és az azokból kiszűrt adatokat egy helyre összegyűjteni. Ezek között van többek közte a Google Ads Keyword Planner, Competition Research; Domain Research, Related Searches, Google Analytics and Search Console stb. Így több ezer opcionális kulcsszót tud kiadni nekünk, ráadásul a Keyword Difficulty alapján segít kiválasztani ezekből a legjobbakat.
A Rank Tracker használatával pontos adatokat nyerünk ki a tervező eszközökből, melyeket aztán statisztikailag elemezni tudunk. A program szemléletes grafikonokat is létre tud hozni, ami az átláthatóságot szolgálja.
Kiemelten nagy előnye a Rank Tracker-nek, hogy korlátlan használatot biztosít az előfizetőknek és nincs limitálva az vizsgálható kulcsszavak mennyisége. A program – folyamatosan figyelemmel kíséri a kulcskifejezések pillanatnyi helyezését a keresőben illetve elemzéseket futtat a weboldalakon is.
A Tracker mindezeken felül még a földrajzi helyhez igazított kereséseket és rangsorolásokat is képes figyelembe venni az adatok kimutatásakor. Ezek segítségével olan kulcsszavakra találhatunk rá, amikre lokálisan nézve a legtöbb a keresés. Ezeket aztán téma szerint rendezve analizálhatjuk és átfogóbb képet kaphatunk a lehetőségeinkről.
Mi segíthet még a kulcsszó tervezés során?
A Rank Tracker kétségtelenül az egyik legjobb, legprofibb algoritmusokkal rendelkező program a kulcsszó tervezéshez, de emellett számos eszközt találhatunk még, amik a segítségünkre lehetnek, akár a Tracker használata mellett is.
Keywordtool.io
Ubersuggest.org
Ahrefs
Keywordtool.io
Ubersuggest.org
Ahrefs
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!
marketing@seo-audit.hu |