A linkprofil építés a keresőoptimalizálás egyik részfolyamata, amivel sokszor meg kell küzdeni. Egy jó, releváns linkprofil kialakítása azonban jelentősen javíthat minden weboldal erősségében.
A linkprofil építés lényege
A linképítés célja olyan tartalmak kapcsolása egy adott weboldalhoz, amik hasonló, releváns tartalommal rendelkeznek. Ehhez többnyire szövegszerű hivatkozásokat kell beépíteni a tartalomba. A link és hivatkozás hálózatnak hatása van a Google-helyezésekre is. Ha olyan webhelyekre hivatkozunk, amelyeknek a kereső által meghatározott értéke nagy, akkor a hivatkozással a saját weboldalunk erősségét is feljavíthatjuk vele: úgymond táplálkozhatunk az erejéből, miközben a hivatkozás ezt a másik weboldalt is tovább erősíti. A magas érték azonban nincs összefüggésben egy oldal forgalmával. Egy jó linkprofil és megfelelően optimalizált tartalom elegendő ahhoz, hogy a Google rangos helyen jelenítse meg a találati listán.
Linkprofil jelentősége
Noha már nincs akkora jelentősége a linkeknek, mint korábban, muszáj számolni velük a weboldal stratégiai tervének kialakításakor, mert meghatározó részei a keresőoptimalizálásnak, azon belül pedig az Off-Page SEO-nak. A linkprofil elemzésbe beletartozik a versenytársak weboldalainak vizsgálata is. Ha megfigyeljük más webhelyek linképítési stratégiáit fel tudjuk mérni, hogy miben térnek el a mi weboldalunktól és tanulhatunk belőlük. Továbbá mi az, amiben mi valami egyedit, különlegest tudunk mutatni?
Link beépítése a tartalomba
Nagyon fontos hangsúlyozni, hogy hivatkozni is csak releváns tartalomra szabad! A Google egyre fejlettebb algoritmusai ugyanis képesek kiszűrni az irreleváns tartalmakat és hivatkozásokat, amik azt eredményezhetik, hogy a kereső az oldalt hátrébb sorolja az organikus listán. Tehát mindig csak olyan weboldalakra szabad támogató erőként hivatkozni, amik koherens, összefüggő szövegeket jelentetnek meg, illetve a tematika és a tartalom szintjén is összefügg a hivatkozó weboldallal.
Anchor Text és egyéb lehetőségek
Az Anchor Text, más néven linkszöveg az a jelenség, amikor egy hivatkozást nem az adott webhely linkjének formájában helyezünk el a tartalomban, hanem egy szóra, szövegrészletre „húzzuk rá” azt. Tipikus példája ennek a következő: „További információért kattintson ide”. A linkszöveg kiválasztását is érdemes alaposabban átgondolni, mert az is hozzátesz valamennyit a link erősségéhez. Tehát ha a kulcsszóra helyezünk el egy releváns tartalomra irányító linket, akkor az erősebb lesz, mint az előbbi példánál a „kattintson ide” kifejezésre helyezett link. Viszont, ha egy kifejezés többször előfordul a tartalomban, akkor csak egyszer-kétszer tegyünk hivatkozást, mert a Google érzékeli, ha a túlzottan sok azonos kifejezésre hivatkozunk. Fontos tehát a sokféleség, főleg a nyelvi változatosság, hisz a szavakkal kifejezésekkel jól lehet variálni és nem feltétlen csak kulcsszóra érdemes linket elhelyezni.
Gyakran felmerülő kérdés, hová javasolt a hivatkozásokat elhelyezni a weboldalon belül. Elsősorban mindenképp az oldal fő tartalmába, a cikkek szövegébe helyezzük el a linkeket, hisz a látogató azokra kíváncsi, ott veszi észre a legkönnyebben. Viszont tehetünk linket olykor képszövegekre vagy esetleg táblázatok alatti magyarázó szövegére (illetve ezek egy részére). Linkké tehető maga a kép is, de ezek csak időnkét javasoltak a változatosság kedvéért.
Linkprofil elemzés és SEO SpyGlass
A SEO SpyGlass a Google által fejlesztett eszköz, amivel egy helyre tudjuk összegyűjteni az összes számunkra hasznos linkprofilt. Legfőbb előnye, hogy képes közvetlenül átemelni linkeket Google Analytics-ből és a Google Search Console-ból (más eszköz ilyet nem tud!). Rengeteg olyan link javaslatot ad ki, amik passzolnak az oldalunk témájához, sőt, még a konkurencia linkprofilját is elemezhetjük vele. Emellett segít a linkek tárolásában, vizsgálatában, linkprofil kutatásban, kulcsszó kutatásban és személyre szabott linkprofil elemzéseket, kiértékeléseket készít. Azt is meg tudja mutatni, hogy milyen linkszövegeket vagy címeket érdemes használni a oldalunkon hogy jobb helyezést érjünk el.
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést Printosh módra!
marketing@seo-audit.hu |