Nem titok, hogy az internet világában hatalmas versengések folynak a látogatókért, vevőkért és a versenyképes pozíciókért. A biztos piaci egzisztencia megteremtéséért egyre keményebben meg kell küzdeniük a vállalkozóknak. A tartalmi SEO kiemelkedően nagy szerepet játszik abban, hogy egy weboldal egyedi volta hangsúlyossá váljon és ezáltal kitűnjön a versenytársak közül. Ehhez az egyik legjobb módszer a branding, vagy más néven márkaépítés. A következőkben ehhez adunk néhány hasznos tippet.
Mi is az a SEO branding?
A SEO branding tulajdonképpen márkaépítés keresőoptimalizált tartalom létrehozásával. A tartalmi SEO segít kialakítani a weboldal saját hangját. A branding-nek meg kell mutatnia az alapvető értékeket, amiket a honlap képvisel és vonzónak kell lennie a megcélzott ügyfelek számára. Ha az oldal tartalma eltér a márka kialakított profiljától, az könnyen vezethet forgalom csökkenéshez, hisz a látogatók nem az elvárt és számukra érdekes tartalmat olvassák. Ezért is létfontosságú az alapos tartalmi SEO, hogy a tervezett célközönség megtalálja a weboldalt, majd a honlap a márkán keresztül magához vonzza az ügyfeleket.
Branding kialakítása és tartalmi SEO
A márkának tükröznie kell a vállalkozás arculatát és meg kell bizonyosodni arról, hogy az oldal egyenesen és hatékonyan kommunikál a potenciális ügyfelekkel. A lényeg, hogy alaposan megismerjük a vásárlókat és felmérjük az igényeiket, mire van szükségük. A közönséget több különböző tényező alapját lehet megcélozni, például nem, szakma, pénzügyi helyzet, életmód stb. Hasznos lépés lehet a versenytársak oldalainak az elemzése, mert így fel tudjuk mérni, miben lehetünk hozzájuk képest egyediek, és a tartalmi SEO segítségével erre az arculatra fókuszálva alakíthatjuk ki aztán a márkát. A tartalom mindig a legfontosabb tényező, ezért mindig legyen informatív, hasznos és naprakész.
Tartalom optimalizálás: Branding tippek
Ha már sikerült megtervezni a márkánk alapvető vonásait, megkezdődhet a keresőoptimalizált tartalom létrehozása. A technikai és tartalmi SEO megfelelő használatával rengeteget lendíthetünk a weboldal pozícióján és látogatottságán. Az első lépésekhez segítségedre lehet a következő néhány tipp.
Kulcsszavak meghatározása a tartalmi SEO során
A kulcsszavak nagyban meghatározzák a weboldal működését. Ezért fontos, hogy a márka általuk is beazonosítható legyen, vagyis tartalmazniuk kell a márka nevét, arculatát, és a termékeket vagy szolgáltatásokat is, amiket az oldal hirdet. A kulcsszó kutatás ebből adódóan tehát létfontosságú egy jó tartalmi SEO elvégzéséhez és a minőségi keresőoptimalizált tartalom létrehozásához. Erre a célra használhatjuk a Google kulcsszótervező eszközeit, de magasabb szinten ajánlott inkább a fejlettebb eszközök használata, mint a Rank Tracker.
Találó Title tag létrehozása
A „Title tag” az első felbukkanó szegment, amit az ügyfelek meglátnak, mikor böngésznek a Google-ben. Ez egy tájékoztató jellegű cím, ami meghatározza, hogy a látogató milyen tartalmat talál majd az adott weboldalon. Azért fontos ezt jól eltalálni, mert nagy lehetőséget ad, hogy elsőre is jó benyomást keltsünk. A Title tag beállításakor figyeljünk arra, hogy mindig tartalmazza a fókusz kulcsszót és a márkanevet! Maga a cím pedig ne legyen hosszabb 70 karakternél.
Megragadó meta leírás készítése
A meta leírás az a szövegblokk, amely a találati listán az oldalhoz tartozó Title tag alatt jelenik meg. Ebben a részben 150-160 karakter terjedelemben lehet összefoglalni az oldal tartalmát. A kulcsszavak ugyanolyan fontosak itt is, mert a keresőmotorok a tartalmi SEO kritériumok mellett kiemelt figyelmet szentelnek ennek a résznek is. A lényeg a figyelemfelhívás és a látogatók számára vonzóvá tenni az oldalt. Mivel az a célunk, hogy a felhasználó kattintson rá az oldalunkra, célszerű egy ún. CTA-t (call to action) helyezni a meta leírás végére. (Pl.: További infóért kattints ide!)
Saját SEO branding stílus megteremtése
Már a webhely főoldalának tükröznie kell a márkát és a stílust, amit képviselünk. Emellett a megfelelő téma és a marketing stratégia kiválasztása a márka kommunikációjának fontos aspektusa. Az emberek lényegre törő, jól szerkesztett tartalmakat szeretnek olvasni, így a tartalmi SEO munkálatok végrehajtásával magunkhoz vonzhatjuk a megfelelő ügyfeleket.
Képek használata
A képeknek legalább olyan nagy szerepet töltenek be egy bejegyzésben, mint az írott keresőoptimalizált tartalom. Azok az oldalak, amelyek vizuális médiákat is használnak, kimutathatóan magasabb látogatottságot érnek el, mint azok, ahol csak a szöveg dominál. Hasznos lehet azonban a Google crawling beolvasás szempontjából, ha a képekhez helyettesítő szövegeket is megadunk, ami egyben a kulcsszót is tartalmazza.
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!
marketing@seo-audit.hu |
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!