Alapvetően mivel a SEO sok összetevőből és részletből összeálló precíz folyamat, több olyan szoftver is a rendelkezésünkre áll, amely segít a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában, a vizsgálatban és a nyomonkövetésben is. Alapvetően a Google-nek is vannak ilyen termékei, a Google Analytics és a Google Search Console is remek lehetőségeket kínál számunkra a folyamatos monitorozáshoz és kutatáshoz. Léteznek azonban specifikusan erre a területre fejlesztett helyezésvizsgáló szoftverek, amelyek sokkal több információt, webstatisztikai adatot tárnak elénk. A terület egyik legelterjedtebb szoftvere a Rank Tracker, amit csapatunk is preferál. Az ezekhez hasonló programoknak legnagyobb előnye, hogy a kulcsszavak keresésétől a kész tartalom és weboldal monitorozását és annak helyezésvizsgálatát is elvégzik. A keresőoptimalizálás a gyakorlatban így nagyrészt kutatómunkát igényel és az eredmények elemzését, analitikáját.
A Rank Tracker például nem csak egy böngésző adatait képes kinyerni, hanem az összes kiválasztott böngésző adatait vizsgálja a megadott kulcsszavakra, így láthatjuk, hogy jelenleg hol pozícionál bennünket az adott keresőmotor a saját algoritmusai szerint. Emellett a versenytársak oldalait is képesek vagyunk monitorozni és összehasonlítani a saját weboldalunk helyezéseivel. Ezáltal azt is látjuk, hogy mely területen van szükségünk javításra vagy felülvizsgálatra. De földrajzilag is szűkíteni tudjuk a vizsgálatot, így sok üzletág tekintetében, ahol fontos a helyszínspecifikus értékesítés, ott regionális adatok alapján tudunk szűrni és aszerint kialakítani a SEO stratégiát az adott termékre, tartalomra.
Keresőoptimalizálás a gyakorlatban – A gyakorlati SEO stratégia fontossága
Ezen felül a már meglévő kulcskifejezések erősségét is tesztelni tudjuk, újakat fedezhetünk fel, és így olyan Long-Tail kulcsszavakat találhatunk, amelyek az adott témához a leginkább passzolnak, és köréjük releváns tartalom építhető. A végeredményt pedig folyamatosan figyelhetjük, az oldalunk helyezését, a kulcsszavaink erősségét, a változásokat és a keresési trendeket is. A keresőoptimalizálás a gyakorlatban azonban a linkprofil elemzést, az Off-page SEO-t és az On-page SEO-t is magában foglalja, valamint a backlinkeket is. Mivel ilyen sok aspektusa van a keresőoptimalizálásnak, más eszközökkel nem is érdemes belevágni, csak professzionális segítséget alkalmazva.
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!
marketing@seo-audit.hu |
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!