Az egyik legnagyobb tévhit a vállalkozások körében, hogy ha nem IT szolgáltatásokkal foglalkoznak, vagy konkrét termékeket adnak el, akkor SEO-ra nincs is szükségük a saját iparágukban. Ez azonban téves feltételezés. Ha olyan nagy vállalatok és ügynökségek, mint a Coca-cola vagy a The Washington Post is használnak SEO-t, akkor itt az ideje nekünk is fontolóra vennünk, hogy a keresőoptimalizálás a szektorunkban hogyan hajthatja a saját malmunkra a vizet. A KKV szektorban ugyanolyan légjogosultsága van ennek a kérdésnek, hiszen az anyagiak egy havidíjas digitális ügynökség megkeresése esetén korántsem oly megterhelők, mint azt gondolnánk. Az alábbiakban összeszedtünk 5 olyan iparágat, avagy szektort, ahol a havidíjas keresőoptimalizálás milliókat is hozhat a konyhára.
Havidíjas digitális ügynökség: havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatás agilis módszertannal
Egészségügyi vállalkozások
Az emberek manapság egyre többet keresnek magánklinikákat és magánpraxisokat annak érdekében, hogy a lehető legjobb szolgáltatást kapják és a lehető legnagyobb biztonságban érezzék magukat. Nyilvánvalóan olyan kényes problémáknál, mint a különböző szűrővizsgálatok, vagy éppen a fogászati beavatkozások, ez hatványozottan érvényes. Milyen tényezőket vesznek ilyenkor figyelembe a leendő páciensek? Elsősorban minőségi szolgáltatást szeretnének, emellett helyileg legyen minél közelebb, illetve legyen minél megfizethetőbb. Természetesen ezen faktorok variálódnak erősségben és sorrendben egyénenként, de a Top 3 akkor is ez marad. Hogyan segít ebben nekünk a keresőoptimalizálás / egy havidíjas digitális ügynökség?
Ami kulcsfontosságú, az az, hogy a megfelelő szegmens figyelmét keltse fel a szolgáltatásunk. A keresőoptimalizálás során kifejezetten a lokális keresési kifejezésekre és igényekre tudunk optimalizálni. Konkrét példán keresztül is tudjuk ezt szemléltetni. Egyik ügyfelünk, a Zahner Dental Group egy legfőképp Magyarországon működő, leginkább német páciensek fogászati kezelését ellátó klinika. Náluk országra történt az optimalizálás aszerint, hogy tudtuk, mely keresési kifejezések azok, amelyek népszerűek ebben a témakörben a német nyelvterületen. Emellett fontos volt a megfelelő tartalomgyártás, a friss blogposztok és a jól felépített weboldal. A webfejlesztés során már foglalkoztunk a SEO elemek beépítésével is. A siker pár hónap után szemmel látható volt a statisztikákban és a gyakorlatban is. Számukra a havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatás volt a megfelelő opció.
Karbantartó és felújítással foglalkozó szakemberek és iparágak
Mi történik, ha a számítógépünk hirtelen tönkremegy vagy télen kiderül, hogy szelel az ablak? Mi van akkor, amikor épp felújítás közepén vagyunk, és kitalálunk még valamit, amit már a felújítás keretében még ’hozzácsapnánk’ a munkához? Hol keresünk mindehhez szakembert? A Google böngészőjében. Ezeknél az iparágaknál a lokális SEO eszközei éppúgy használhatók, mint az egészségügyi szolgáltatásoknál. A technikai SEO-val és a megfelelő kulcskifejezések beépítésével, amelyek a konkrét városok neveit, vagy helyszíneket is tartalmaznak, azok fognak megtalálni bennünket, akiknek a mi szolgáltatásunkra van szüksége, méghozzá mielőbb. Ezen területről szintén tudunk példát hozni Önöknek.
Egy magyar vállalkozás, amely Németországban is rengeteg terméket értékesít, stukkókkal foglalkozik. A ház külső elemei is lehetnek ezek, díszítések vagy ablakpárkányok, oszlopok, vagy éppen beltérben LED szalagok foglalatai. Több ezer terméket forgalmaznak, de szükségük volt egy havidíjas digitális ügynökség szolgáltatására. A segítségünkkkel az optimalizált weboldalak sokkal jobban teljesítettek német nyelvterületen, több megrendelés érkezett, végül pedig milliós nagyságrendben sikerült profitot generálni nem sokkal több, mint fél év elteltével. Itt fontos eleme volt a havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatásnak, hogy minden hónapra megadott mennyiségű tartalommal dolgoztunk, és konzisztensen, sprintekben haladtunk. Ez az agilis módszertanunk alapja.
KKV szektor és a Start-upok
Ami miatt ebben a szektorban különösen jól használhatók a keresőoptimalizálás adta lehetőségek, az az online jelenlét adta piacszerzési lehetőségek. Természetesen itt nem csak egy meglévő weboldalra szükséges gondolni. A SEO / egy havidíjas digitális ügynökség abban segíti a KKV szektor vállalkozásait, hogy termékeit a megfelelő fogyasztói kör elérésével nagyobb körben is értékesíteni tudják. A keresőoptimalizálás lényege, hogy a megfelelő problémára mi legyünk a megfelelő megoldás. Így ha tegyük föl, olyan iparágban dolgozunk, amelynek igen speciális vásárlói köre van, akkor a megfelelő kulcskifejezésekkel a Top 10 találatba is bekerülhetünk, amivel pedig erős organikus forgalomnövekedést érhetünk el. A keresők 96%-a csak a Top 10-re eső oldalakat nézi meg, tovább már nem is lapoz.
Ennek megfelelően egy korábbi ügyfelünk vállalkozását is sikerült besegíteni a Top 10 találatba az elektromos autók töltését és a töltőállomástelepítést illetően. A GateConnection természetesen a megfelelő kulcskifejezések mellett más SEO eszközöket is bevetett, fontos volt a rendszeres tartalomgyártás is, hiszen a Google „kedveli” a friss és releváns tartalmat, amelyet megfelelően tud indexelni. Egyébiránt a KKV szektor és a Start-upok, ha olyan szegmensben dolgoznak is, amely igen kis szeletét öleli fel a piacnak, ez a SEO-ban nem hátrány, hanem kifejezetten előny. A legújabb statisztikák szerint a keresőkifejezések több mint 50%-a 4 vagy annál több szóból áll. Mit jelent ez? Konkrét problémákat, amelyekre konkrét válaszokat adhatunk.
Piaci rést betöltő vállalkozások

Ez a szegmens valamelyest hasonló a KKV szektorhoz és a Start-up vállalkozásaihoz. Olyan cégeket vagy akár a közszférába tartozó infrastruktúrákat, vállalkozásokat találunk itt, amelyek alapvetően nem a szokásosnak hitt szolgáltatást vagy termékeket adják el. Ennek megfelelően a keresőoptimalizálás itt is remek megoldást kínál a megfelelő fogyasztói kör megtalálására és megfogására. Ebben a szektorban a webfejlesztés talán nagyobb szereppel is bír, hiszen mivel nagyon vékony réteget szolgálnak ki, fontos, hogy a UX design és a tudatosan beépített SEO elemek már a kezdetektől a céges weboldal készítés eszközei legyenek.
Ezen a területen egy erdőgazdálkodással sikerült együtt dolgoznunk, amely több ezer hektárt gondoz a Bakonyban. A Bakonyerdő Zrt. trendteremtőként lépett fel azzal, hogy állami, közszférába tartozó vállalkozásként újszerű túranavigációs alkalmazás megalkotását vették kérték, amely a fogyasztói értkelések alapján igen nagy sikernek bizonyult. A Betyárvilág túranavigációs applikáció színes, narrációban gazdag módon tárja elénk a Bakony betyártörténelmét gyönyörű helyeken átívelő túra folyamán. Ehhez természetesen a megfelelő landing page és weboldal is elkészült, amely keresőoptimalizált tartalmat igényelt. Számukra is bevált a havidíjas digitális ügynökség és a havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatás.
Software-as-a-Service vállalkozások
A SaaS szegmens tipikusan azokat a vállalkozásokat tömöríti, amelyek kizárólag szolgáltatásokat adnak el, legyen szó marketingről, cybersecurity tesztelésekről, tanúsításokról, vizsgálatokról, konkrét szoftverek szolgáltatásként történő értékesítéséről (mint például vírusirtó vagy VPN) stb. A piacot tekintve a szolgáltatói szektor nagyon erős növekedést mutatott Európa-szerte. Ezen felül az utóbbi időben ezek a szolgáltatások szinte kifejezetten online csatornákon működnek, emiatt a SEO kritikus pontnak számít. Itt hatványozottan érvényes az az elv, hogy ha a fogyasztó problémával szembesül vagy valamire szüksége van, akkor rákeres a Google-ben. Ezekben a szektorokban azonban a versenyhelyzet is sokkal nagyobb, és a kulcskifejezéseket is óvatosan kell megválasztani, mert ha túl nagy a versenyhelyzet, akkor a multik itt is nagyobb előnnyel indulnak a rengeteg backlink és a már évek óta halmozott indexelt tartalom miatt.
Ebben a szektorban is több olyan vállalkozással dolgoztunk együtt, amelyek elvesztek a Google keresőiben, a hirdetések nem hoztak megfelelő eredményt, a social media csatornák kiépítése és azok sikeressége pedig évekbe telik. Egy jó SEO stratégia azonban már fél év alatt eredményeket produkál. Ebben a szegmensben mint havidíjas digitális ügynökség a keresőoptimalizálás szolgáltatás az agilis módszertannal együtt költséghatékony, pontos és gyors munkát eredményezett. Megadott napokat delegálunk minden projekthez, amelyeknél minden kompetencia, amely a projekthez szükséges, képviselteti magát. Az idegen nyelvterület sem jelent problémát, ugyanis mint említettük, német piacra már sikeresen optimalizáltunk több esetben, de angol nyelven is végeztünk már el webfejlesztést, landing page kialakítását és keresőoptimalizálást is.
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!
marketing@seo-audit.hu |
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!