Egy weboldal fenntartásához elengedhetetlen a tartalomoptimalizálás bizonyos időközönként. Egyes aloldalak ugyanis idővel elavulhatnak, vagy bizonyos kulcsszavakra lejjebb csúszhatnak a kereső találati listáján. Ennek oka lehet akár a feltörekvő konkurencia, az oldal inaktivitása, de számos egyéb dolog is. Az alábbiakban letisztázzuk, mi mindenre kell odafigyelni a honlap optimalizálás folyamán.
Mikor szükséges a tartalomoptimalizálás?
A Google algoritmusai az elmúlt években már elérték azt a fejlettségi szintet, hogy egy tartalmat a minősége alapján tudjanak rangsorolni. Ezért nem lehet a szövegeket kulcsszavakkal telezsúfolni, csak hogy a kereső biztos relevánsnak ítélje, sőt, ezzel már csak rontunk a pozíción. Fontos, hogy a felhasználók számára fogyasztható és értékes tartalmakat közöljünk a weboldalunkon. A tartalomoptimalizálás és a technikai vizsgálat elsősorban akkor válik szükségessé, ha a webhely pozíciója visszaesik a Google találati listán. Mivel nagy a konkurencia, mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy visszaszerezzük a helyünket, és a tartalomoptimalizálás pont ehhez tud hozzásegíteni.
A keresőoptimalizálás lépési a tartalomban
A honlapon általában kétféle tartalomoptimalizálás lehetséges. Az egyik természetesen a fő szöveges tartalomra vonatkozik, a másik viszont minden nem szövegszerű médiaelemre, ami az oldalon található. Ezek lehetnek képek, videók, hangfájlok stb., amikhez ajánlott helyettesítő, vagy magyarázó szöveget csatolni, ami tartalmazza az aloldal fókusz kulcsszavát.
A keresőoptimalizálás lépései során legnagyobb munka természetesen a szöveges tartalomoptimalizálás. Mivel ez minden esetben kulcsszavak alapján történik, elsőként meg kell győződni róla, hogy az eddig használt kulcsszóra valóban releváns tartalmat közlünk-e a weboldalon. Ha ebben nem találunk hibát az is előfordulhat, hogy időközben elavult az a kulcsszó, amire a tartalmunkat eredetileg megírtuk, ezért érdemes újabb kulcsszókutatást készíteni, hogy lássuk a legaktuálisabb keresési trendeket. Előfordulhat, hogy új kulcsszót kell az adott témában használnunk ahhoz, hogy visszaszerezzük az oldal jó pozícióját és újra kell írnunk a tartalmat. Ha erre kerülne sor figyelembe kell venni a kulcsszósűrűség arányát, a tartalom hosszát és tagolását, illetve a linkprofil építést is.
Ilyen esetben azonban a tartalomoptimalizálás a webhelyen sokszor teljes újragondolást igényel, így javasolt profi szakemberhez vagy SEO ügynökséghez fordulni és befektetésként tekinteni a fejlesztési folyamatra.
A honlap optimalizálás legfőbb előnyei
Jobb pozíció – ha egy régebbi tartalmat optimalizálunk, hamarabb érhetünk el vele magasabb helyezést, hisz magát az aloldalt a Google egyszer már beolvasta, így nem kell megküzdeni az újonnan létrehozott oldalak problémájával az ingadozó helyezések miatt. A rangsorolási faktorok be tudják mérni a minőség javulását, és ha ezt a felhasználói viselkedés is alátámasztja (egyre több kattintás – vagyis konverzió –, kedvelés, hozzászólás stb.), akkor az oldal egyre feljebb fog kerülni a találati listán.
Idő megtakarítás – A tartalomoptimalizálás sokkal kevesebb idő alatt elvégezhető, mint egy vadiúj tartalmi oldal létrehozása. Ráadásul az aktualizált posztok több kimutatás szerint legalább olyan népszerűek az olvasók körében, mint az újak.
Magasabb színvonal – a honlap optimalizálás és a tartalom frissítése során már részletekben tudunk gondolkodni, és jobban fókuszálunk a minőség javítására. Ennek köszönhetően több dolgot észreveszünk, amin még lehetne finomítani. Ezek olykor lehet, hogy csak apróságok, vagy formai dolgok, de a tartalomoptimalizálás szempontjából végül ezek lesznek azok, amik új szintre tudják emelni a weboldal népszerűségét, hisz a kereső színvonalasabbnak fogja értékelni az oldalt.
Tartalomoptimalizálás tippek
Képek hozzáadása – a tartalomoptimalizálás része a vizuális élmény javítása is, ami rengeteget tud adni egy oldal színvonalához
Az aktualizálás dátumának megváltoztatása – ezzel az új tartalmakhoz hasonlóan felkelthetjük az olvasó kíváncsiságát, hogy vajon ilyen új ínformációt tartalmaz a cikk. Érdemes még az oldal címe mellé is kiírni pl. a „Frissítve” feliratot, hogy ezzel is biztassuk a felhasználókat a kattintásra.
Linkek ellenőrzése – Ha a régi aloldal tartalmazott linkeket, ellenőrizzük, hogy ezek továbbra is működnek-e. illetve relevánsak-e még a honlap optimalizálás után kialakított weboldal profilját tekintve is.
Kulcsszavak aktualizálása – A Google kulcsszó preferenciája folyamatosan változik, ezért folyamatosan figyelnünk kell az új trendek alakulását, hogy az oldalunk mindig naprakész legyen és megmaradjon a forgalma.
A korábbi tartalom bővítése – Jó ötlet lehet a tartalomoptimalizálás során az eddigiek mellett más tartalmi szempontokat is behozni és egy-egy új bekezdéseket hozzáadni a régi szöveghez. Ehhez szétnézhetünk hasonló tematikájú weboldalak között, hogy ötletet meríthessünk belőlük.
A terjedelem testreszabása – Mikor bővítjük az eddigi tartalmat tartsuk szem előtt az oldal terjedelmét is.Ne legyen túl hosszú a szöveg, és mindig törekedjünk arra, hogy az a felhasználó számára fogyasztható és informatív legyen. Így fenn tudjuk tartani az olvasó érdeklődését, amivel további kattintásokat nyerhetünk.
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!
marketing@seo-audit.hu |
Ha most már Ön is úgy gondolja, hogy sikeresen tudnánk segíteni az online tartalommarketingjének célbajuttatásában, akkor keressen bennünket, elérhetőségeinken és azonnal elkezdhetjük a közös és sikeres együttműködést SEO-AUDIT•HU módra!